Ascultând luna, îți asculți sufletul
”Ylenia Perduta”
Dispariția fiicei lui Al Bano și Romina Power - articol de investigație atrologică
DISPARIȚII CELEBRE
6/16/202519 min citit
New Orleans, 1994, Cartierul Francez
Încă o zi din aventura americană a Yleniei în capitala jazz-ului și a artiștilor de stradă, un ”teatru deschis” cu muzică live vibrantă și arhitectură minunată, unde aceștia luptă pentru subzistență dar unde, mai presus de orice, dăruiesc lumii muzica și arta lor. Visează de mult timp să se piardă printre ei, anonimă și solitară, confruntându-se cu aceleași greutăți, doar cu un rucsac în spate și înarmată cu aparatul foto, cu jurnalele ei și un condei, martori ai periplurilor ei stradale prin tărâmul promis. Propriile trăiri îi vor infuza povestirile cu o autenticitate brută și o realitate palpabilă. Va fi primul ei roman și va surprinde esența acestei vieți boeme, în care fiecare zi e trăită la maxim. Și-a întrerupt ultimul an de colegiu pentru asta, părăsind Londra și insistând să cutreiere singură prin America. Ea însăși e într-un proces de transformare dus la extrem, trăind și comportându-se precum artiștii străzii, zi după zi. De o săptămână, se trezește în aceeași cameră simplă de hotel pe care o împarte cu acel talentat și magnetic saxofonist jamaican pe care l-a întâlnit în vara anului trecut tot aici. Pe atunci, își însoțea părinții, Al Bano și Romina Power, în călătoria televizată, de la Los Angeles la New Orleans, documentar denumit sugestiv „L’America Perduta”. Însă pentru ea a însemnat o regăsire de sine. Acea călătorie a fost declanșatorul metamorfozei ei. Din primul moment, când l-a întâlnit pe stradă și l-a rugat să îi cânte melodia preferată, ”Pops” Alexander Masakela a fascinat-o și a atras-o, a făcut-o să își dorească ardent să fie alături de el. Pasiunea din vorbele lui și prezența lui aproape mistică îi deschiseseră noi orizonturi, călăuzind-o pe calea expansiunii minții și a sufletului. Filele jurnalului ei vorbesc adesea depre el, cel pe care îl numea ”stăpânul” ei și pe care l-a căutat din nou acum, când a revenit în America, pentru a-și desăvârși alături de el transformarea: o ființă vie, trezită, trăind în armonie cu natura și toți oamenii, experimentând magia și minunatele daruri ale vieții. Uneori, inexplicabil, trăirile îi sunt mult mai accentuate în prezența lui, iar libertatea oferită de viața aceea e intoxicantă chiar.
De obicei, pleacă de la hotel în jurul prânzului și străbate străzile înguste și pavate, presărate cu balcoane ornamentale din fier forjat și ferestre colorate ce par să păstreze vii amintiri dintr-o altă epocă. La pas, de-a lungul interminabilei străzi Bourbon – inima istorică a orașului – înțesată de cafenele, restaurante și magazine, întâlnește oameni din toate păturile societății. Populația creolă se împletește cu cea cajun, într-un amalgam colorat de dialecte și culturi care face din Le Vieux Carré o veritabilă sursă de inspirație. Absoarbe cu aviditate. Mai apoi, la capătul străzii, se deschide promenada magnificului râu Mississippi, de-a lungul căreia poate să poposească. Își ia notițe, pictează sau pur și simplu reflectează, cu privirea pierdută în larg, urmărind dansul barjelor. Plimbarea continuă, cel mai adesea, spre Jackson Square, piața în care muzicanții de stradă sunt la ei acasă și unde ea se simte cel mai bine. Crescută într-o casă în care muzica a fost mereu prezentă, Ylenia se oprește fascinată la fiecare artist, încercând să-i înțeleagă motivația, să-i capteze esența. Apoi, de regulă, se întoarce la hotel, nu mai târziu de începutul serii, pe la orele 18.
E cald în New Orleans, vremea aduce a primavară și ea poartă doar o rochie înflorată peste care și-a pus o jachetă scurtă. Când iese, recepționera o privește lung de după tejghea. Ylenia se simte confuză. Azi nu și-a luat cu ea nici rucsacul, nici pașaportul, nici jurnalele, chiar nimic. Ieșise val-vârtej din cameră, alungată de avansurile lui Pops care, în ciuda solicitării exprese de paturi separate, nu înțelegea că nu e interesată.
E amiaza zilei de 6 ianuarie 1994, ora 12:30.
De atunci, nimeni nu a mai văzut-o cu certitudine pe Ylenia.
Dispariția Yleniei Maria Sole Carrisi a avut un impact major în cultura Italiei, fiind un subiect care a făcut să curgă râuri de cerneală în jurnalele vremii și nu numai, depășind granițele până în America, locul dispariției. Căutările extinse ale poliției, intervențiile celebrilor părinți, recompensele substanțiale, emisiunile dedicate persoanelor dispărute (”Chi l’a visto?”, ”The Trail went Cold”, ”America’s Most Wanted”) nu au adus răspunsuri clare. Soarta Yleniei rămâne un mister iar speculațiile continuă să curgă: de la posibilitatea sinuciderii, la o moarte accidentală prin înec, ori ucidere, răpire și trafic de persoane, răzbunare a mafiei italiene sau chiar fuga ei de celebritate într-o mânăstire din Mexic.
Dintre toate aceste versiuni, două au divizat și au provocat ruptura în viața de poveste a părinților ei, faimoși nu doar pentru muzica lor, ci și pentru iubirea neștirbită care-i unea. Al Bano este convins că fiica lui s-a aruncat voit în apele râului Mississippi, victimă a unei stări halucinante cauzate de drogurile administrate de Masakela, cunoscut autorităților pentru astfel de încercări de manipulare a tinerelor. La cererea tatălui, în 1 decembrie 2014, Ylenia a fost declarată presupus decedată de către un tribunal din Brindisi, Italia. În schimb, Romina Power simte cu tărie că fiica lor este încă în viață și, chiar și după 30 de ani de la dispariție, lansează anual căutări și mesaje pe rețelele sociale, așteptând-o cu speranță neștirbită.
Poate astrologia ridica, măcar puțin, vălul acestui mister și să ne permită să întrezărim ce anume s-ar fi putut petrece cu Ylenia în ultimele zile? Coroborat cu profilul ei psihologic, sinastria dintre ea și Masakela, revoluția solară, tranzitele și profecția anului, există variantă mai mult sau mai puțin plauzibilă? Ne poate cerul vorbi? Cu siguranță. Ne va picta un tablou și, precum împătimiții artei, vom zăbovi în fața lui, vom analiza și vom găsi propria noastră interpretare. A mea este aceasta.
La 23 de ani, Ylenia se afirmă ca un spirit liber, aventurier, deschis spre experimentarea vieții, trăsături evidențiate printr-un frumos stellium de patru planete în Săgetător (Mercur, luminătorii și Neptun): interese academice, filosofice, religioase. Soarele conjunct cu Neptun în casa a IX-a, cea a călătoriilor, a contactelor cu alte culturi, a oricăror forme de spiritualitate și de religie, vorbesc de un idealism ridicat la cote înalte, vise mărețe, atracția față de personalități cu autoritate spirituală și față tot ce e mistic și transcedental. Nu întâmplător avea deja la activ călătorii umanitare în Africa pentru a ajuta copii bolnavi, prin fundația pe care o înființase, sau evadări în India și în Egipt pentru a-și regăsi echilibrul prin meditație. Studiile o poartă tot în străinătate, la King’s College, o prestigioasă instituție londoneză unde va obține excelente rezultate în studiul literaturii (se remarcă și prin excelente aptitudini lingvistice: vorbește fluent patru limbi, printre care engleza și italiana). Dragostea de libertate și experimentare o va împinge să plece din Londra spre America, doar cu un rucsac în spate, așa că își întrerupe studiul și își vinde majoritatea lucrurilor pentru a finanța această călătorie care speră să îi aducă o cunoaștere intimă a vieții de stradă a muzicanților de culoare. Toate gândurile și impresiile le notează în jurnal.
Luna și Mercur, aflate în casa a X-a, subliniază și mai mult nevoia de a-și lăsa propria amprentă, dăruind și dăinuind în lume. Instrumentul ales, romanul, îmbină armonions emoțiile și cuvintele într-o ambițioasă și detaliată mărturie a sufletului omenesc în cea mai pură formă. Iar Soarele atinge prin conjuncție Luna, împuternicind-o și oferindu-i încrederea în forțele propri, atât de necesare acestui demers grandios, demn de casa carierei, însă învăluit în iluzii și confuzie. Căci, sub influența conjuncției dintre Soare și Neptun, creativitatea și intuiția sunt amplificate dar această aliniere astrală poate, de asemenea, să creeze iluzii seducătoare care conduc la așteptări nerealiste și, în cele din urmă, la dezamăgiri dureroase.
Nu departe de această aglomerare de planete în Săgetător, îl găsim și pe marele benefic Jupiter, tot în casa a IX-a dar în Scorpion, care aduce o anumită lumină asupra rezilienței și curajului nesăbuit de a lua drumul Americii singură, cu autostopul, în scopul cunoașterii. Jupiter, aici, are rolul de a augmenta nevoia de expansiune până la extrem, de a-i conferi o dorință arzătoare să sondeze profunzimile umane și să descopere adevărul dincolo de cultură, de rang, de clase și norme sociale. Jupiter exercită o triplă influență în casa a IX-a: se află în propria casă, e dispozitorul Soarelui și al lui Neptun pe care le stăpânește și prin termen.
Al Bano povestește cum, încă de mică, Ylenia intra în vorbă cu toți oamenii străzii, demonstrând o înțelegere superioară și o toleranță deosebită spre cei mai puțin norocoși. Poziția ei privilegiată în lume îi părea lipsită de valoare, comportându-se mai degrabă ca un suflet bătrân, conectat la sursa divinității, unde limitele se dizolvă.
Interesant este și un anume dicton pe care îl spunea Ylenia încă din copilărie, atunci când sărea în apă – rezonant al unui Neptun puternic în hartă și indicator al unei profunzimi sufletești aparte, al nevoii de a fuziona cu tot ce o înconjoară: „I belong to the water, anyway” – Aparțin apei, oricum.
Adăugând ecuației un Ascendent în Vărsător, devine cu atât mai de înțeles această deschidere spre umanitate, acceptarea diversității și estomparea diferențelor. Stăpânul modern al Ascendentului, Uranus, arată că Ylenia percepea lumea într-un mod aparte, dorind să-și lase propria amprentă în lume și să contribuie la binele universal, pe când stăpânul tradițional al zodiei, Saturn, deopotrivă guvernator al caselor a XI-a, a XII-a si I-a, îi accentuează maturitatea atât prin poziționarea Ascendentului în grad anaretic și în termenul lui Saturn, cât și prin modelul planetar ”praștie”, cu concentrarea energiei întregii hărți în apexul reprezentat tot de lordul timpului.
Poziționând-se în Taur în casa a II-a, Saturn poate fi responsabil și pentru dezinteresul ei în fața valorilor materiale, explicând dorința ei de a trăi fără posesiuni, fără renume. În ce privește dispozitorul lui Saturn, ar putea fi o cheie importantă în descifrarea setei nepotolite de cunoaștere a misterelor sufletului uman: Venus retrogradă în Scorpion în casa a VIII-a, aflată la stația directă, deci puternică în hartă în ce privește acest imbold. Dacă nu era de ajuns, ea se mai află și la gradul 9˚50ˈ Via Combusta. Întâlnită frecvent în hărțile persoanelor care au încercat să își depășească impulsurile, să dezvolte latura spirituală a existenței în dauna celei instinctuale, Venus retrogradă indică un mod neconvențional de a se raporta la plăcerile umane, o nevoie de a sparge tiparele și de a căuta dimensiuni superioare în relații, dezvoltând o nemulțumire puternică în fața modelelor impuse de societate, a celor materiale (a se citi și superficiale) în acest caz, căci vorbim despre axa Taur – Scorpion.
Nodurile lunare vin să întărească dimensiunea spirituală a personalității, Nodul Nord regăsindu-se pe Ascendent în casa a XII-a, iar Nodul Sud la Descendent în Leu, subliniind necesitatea de a lăsa în urmă nevoia de validare și cea de concentrare pe ambițiile personale în favoarea unei abordări spirituale a vieții, în care binele comun al umanității ocupă locul central. Motorul principal al existenței Yleniei se învârte în jurul acestui Nod Nord care presează.
Un rol deosebit de important în soarta Yleniei l-a avut Alexander Masakela, un muzicant de stradă sud-american în vârstă de 52 de ani, spre care a fost atrasă iremediabil. Judecând după notițele din jurnalele Yleniei și după planetele lui care cad în casele unghiulare ale hărții ei, fascinația pe care o avea pentru el îsi găsește explicația din plin:
Soarele pe Ascendentul ei;
Mijlocul Cerului (MC), Jupiter, Nodul Nord, Marte si Venus, toate în casa I-a;
Luna Neagră pe FC;
Saturn conjunct Pluto, Nodul Sud și Fundul Cerului (FD) în casa a VII-a conjunct cu Descendentul;
Descendentul pe MC, conjunct cu Luna și cu Soarele;
Pluto conjuct cu Nodul Sud.
Suprapunerea lui Saturn peste Pluto în casa parteneriatelor descrie o persoană mai în vârstă, un învățat sau un guru, care aduce transformarea și expansiunea în viața ei. Există o mare afinitate energetică între ei, cu atât mai mult cu cât amândoi au un marcaj jupiterian semnificativ (stelliumul din Pești din harta lui este guvernat de Jupiter, la fel ca stelliumul de planete din Săgetător în harta ei). Masakela găsește în Ylenia un discipol perfect care să îl urmeze , fermecând-o cu energia alunecoasă și iluzorie a peștilor. Să nu uităm că dispozitorul modern al peștilor e Neptun și un asemenea marcaj masiv în acest semn îi poate conferi și o putere cameleonică de a disimula, de a se plia pe energia celuilat. Acest „stăpân” al ei a fost acuzat și suspectat de mai multe ori că și-ar fi folosit magnetismul pentru a racola tinere fete, drogându-le și obligându-le să întrețină relații sexuale cu el (Marte și Venus în conjuncție în același semn îndeamnă la promiscuitate).
Ulterior dispariției Yleniei, Masakela a mai rămas încă o săptămână în hotel, și a generat suspiciuni când a încercat să achite camera cu cecurile de călătorie nesemnate ale tinerei. Incapabil să-și plătească șederea, a fost evacuat și hotelul a agreat să-i păstreze lucrurile personale într-un depozit. Poliția a găsit printre ele toate posesiunile Yleniei: hainele, aparatul foto, pașaportul, cecurile de călătorie, jurnalele, desenele. La interogatoriu, Masakela a mărturisit că nu știe ce s-a întâmplat cu tânăra fată, că ea a plecat de la hotel în jurul prânzului în 6 ianuarie, după o ceartă avută deoarece fata îi refuzase avansurile. A fost eliberat din lipsă de probe și, la scurt timp, a fost reținut în alt caz de abuz sexual, rămas și acela nedovedit.
Anterior destinației ei finale din New Orleans, când s-a cazat la hotelul LaDale în 29 decembrie 1993 împreună cu Masakela, rapoartele vremii o plasează pe Ylenia timp de câteva luni în Belize. Chiar dacă la momentul aniversării ea se afla în altă parte, Revoluția Solară (RS) pentru anul respectiv va fi cea legată de locul nașterii.
Ascendentul RS în Balanță cade în casa a VII-a natală, care întodeauna este conectată la principalul eveniment al anului. În harta natală a Yleniei, suprapunerea încadrează sugestiv Ascendentul anual între două malefice, Uranus și Pluton, generând probleme cauzate de diversele asocieri pe care le formează. Stapâna anului este Venus în Scorpion poziționată în casa RS a II-a, a valorilor și resurselor materiale și spirituale, conjunctă cu Pluton în RS, propriul ei stăpân, și ambele planete atacă prin opoziție Luna din casa a VIII-a, a transformărilor și a morții! Anul poate aduce dezamăgiri emoționale și disproporționate.
Soarele RS în casa a III-a: gândirea, mintea joacă un rol crucial în evenimentele anului. Tot aici îl găsim pe maleficul Marte, conjunct cu Soarele – sănătatea mintală îi poate fi grav încercată căci conjuncția aduce întotdeauna un crescendo al unei emoții puternice care explodează la un moment dat în psihicul nativului, ducând la conflict deschis cu ceilalți, la depresie, anxietate sau gândire irațională. Stăpân al casei a VII-a RS, Marte se află în harta natală tot în casa crizelor, a temerilor mortale.
Luna RS în casa a VIII-a este un alt indicator al stării emoționale și arată haina pe care o îmbracă subconștientul, emoțiile și trăirile tinerei în anul respectiv. Ca planetă singleton în emisfera sudică, în opoziție cu Soarele, cu Nodul Nord, cu Venus și cu Pluton deopotrivă, ea joacă un rol deosebit de important: îi accentuează neliniștile, îi aduce sentimente fluctuante și schimbătoare, chiar dureroase. Frămâtările minții și cele ale sufletului într-o astfel de casă anuală duc la o criză neașteptată în psihicul Yleniei, cu atât mai mult cu cât Luna e poziționată la trei secunde de gradul critic exact (4°17’ în semn mutabil), accentuând simbolistica naturii planetei și a casei în care se află ea.
Luminătorii sunt în conjuncție cu nodurile lunare, Soarele cu Nodul Nord iar Luna cu Nodul Sud: un an în care nativul este atras parcă de o mână invizibilă spre a-și îndeplini menirea, dar opoziția lor zădărnicește avântul și rezultatele, iar eclipsa aduce cu sine finalizarea unei situații.
Un alt element care nu trebuie neglijat e poziția lui Saturn puternic în casa a V-a RS și pe Ascendentul natal, în casa a XII-a, vorbind concomitent despre limitări și transformări care privesc direct creativitatea și exprimarea artistică și sunt aferente lecției de viață (suprapunere și cu Nodul Nord natal).
Conjuncția RS dintre Uranus și Neptun în Capricorn peste casa a XI-a natală poate aduce un eveniment neașteptat și dizarmonic, plin de deziluzii și amăgiri legate de idealurile proprii și apartenența la un grup, fiind semnificativă pentru că cele două planete se află în temenul lui Venus, aflată la grad exact cu Pluton în Scorpion în RS și în casa a VIII-a natală. Verificând dispunerea lunilor anului de la aniversarea în casa a III-a în luna noiembrie, se observă că evenimentul menționat ar avea loc exact la început de ianuarie, momentul dispariției.
Criza emoțională puternică și, implicit, gândurile apăsătoare, negre (sugerate de Luna afectată în casa a VIII-a) pornesc de la faptul că Ylenia descoperă în Masakela un profitor și nu o persoană altruistă, interesată de evoluția ei spirituală ci, mai degrabă, de lucruri lumești, superficiale. Are parte de stări de conștiință fluctuante: elevate pe de o parte și, pe de altă parte, încărcate de confuzie, depresie în momentele de luciditate după consumul de stupefiante? Starea psihică îi poate fi serios alterată de o asemenea combinație de trăiri. Managerul hotelului povestește cum Ylenia era retrasă, vorbea doar când era întrebată și avea privirea mai tot timpul lăsată în jos. Descrierea contravine personalității ei puternice și optimiste, semn că ceva era în neregulă. Confruntat cu descrierea fiicei lui din ultimele zile, Al Bano caracterizează starea ei ca o aparentă ”spălare pe creier”.
Din relatările ulterioare ale părinților, comportamentul fetei din ultimele luni era bizar: într-una dintre situații, are temeri că este urmărită, că doi bărbați vor să o ucidă și părăsește New Orleans-ul pentru ca mai apoi să revină, spunând că, de fapt, ”totul e în regulă”; în alta, fuge de propriul tată strigând speriată că acesta vrea să îi facă rău (întâmplarea are loc la o zi după ce îl cunoaște pe Masakela și în seara în care urma să se întâlnească cu el). Un alt eveniment revelator are loc tot în timpul vacanței cu părinții când, sub influența marijuanei, sare în apa râului Mississippi, dispărând până a doua zi, când le mărturiseșe că a reușit cu greu să revină la mal. Saturn RS în casa a XII-a și poziționat pe Ascendentul natal poate vorbi de un an apăsător în care nativul este preocupat de moarte și are diverse frici ascunse.
În seara zilei dispariției, în jurul orei 23:30, Albert Cordova, paznicul parcului Woldenberg, de lângă promenada râului Mississippi, observă o femeie tânără care avea aproximativ aceleași semnalmente. Stătea pe debarcader, bălăngănindu-și picioarele – părea să fie sub influența alcoolului sau a drogurilor, tristă și deprimată. Rugată să plece deoarece parcul era închis, ea a sărit în apă spunând: „Nu contează, aparțin apei, oricum”. A înotat în larg hotărâtă dar a fost prinsă la un moment dat de un vârtej provocat de trecerea unei barje, clipă în care a început să strige după ajutor. Orice încercare de salvare a fost inutilă însă. Trupul ei nu a mai fost găsit în ciuda căutărilor extinse ale autorităților și se presupune că a fost dus de ape înspre golful Mexic. Prin urmare, identitatea femeii nu a putut fi stabilită dincolo de orice îndoială.
Dar să vedem ce spun tranzitele acelui moment al posibilei morți accidentale prin înec:
Saturn se află în conjuncție cu Ascendentul și Nodul Nord în Vărsător în casa a XII-a, în opoziție cu Descendentul. Primul tranzit al lui Saturn prin casa a XII-a poate aduce dificultăți semnificative: la această vârstă, nativul e capabil să resimtă profund dezamăgirile trăite care îi provocă sentimente intense de eșec și de vinovăție în raport cu direcția vieții sale.
Conjuncția multiplă a planetelor Soare, Marte, Venus, Mercur, Neptun, Uranus în semnul Capricornului, tranzitând casa a XI-a natală, indică un eveniment deosebit de important legat de speranțele, planurile și succesele personale, împrimând momentului o energie combinată uriașă, cu accente de neprevăzut, deziluzie, consum mental și emoțional, dublate de calitățile saturniene ale acestei zodii.
Pluto în Scorpion conjunct cu Nodul Nord în tranzit peste Soare, Neptun și Jupiter arată o profundă transformare în ce privește propria persoană, aferentă lecției de viață.
Jupiter și Luna în Scorpion tranzitează casa a VIII-a și formează o conjuncție cu Venus natală. Din nou, planetele subliniază experiențe de o intensitate emoțională amplificată, aproape exagerată, care ar putea duce la conflicte explozive cu ceilalți, asemănătoare cu „cearta” descrisă de Masakela.
Ascendentul momentului peste Uranus și Pluto natale, în casa a VII-a, întărește posibilitatea apariției unui eveniment brusc și amplifică forța acestuia.
Harta evenimentului (”last seen chart”) vine să aducă concluzii similare, dacă analizăm momentul când a fost ultima dată văzută cu certitudine la hotel, la orele prânzului. Încotro a luat-o, care a fost starea ei? Era în pericol de moarte?
Este ziua lui Jupiter (stăpânul casei morții în hartă) și ora lui Saturn (cosemnificatorul tradițional al casei morții). Semnificatorii Yleniei sunt Venus și Luna, ambele aflate într-o condiție nefastă și precară, indicând cel mai probabil moartea ei. Venus este arsă de Soare și se află în termenul lui Jupiter, stăpânul morții. De asemenea, aflată în demnitatea lui Marte (semnificatorul natural al agresorului dar și al partenerului) indică puterea pe care o are acesta asupra ei. Masakela, partenerul și posibilul agresor, nu era doar ultima persoană în compania căreia se afla la hotel ci era chiar ”stăpânul” ei, așa cum ea îl numește de nenumărate ori în jurnal. Luna e și ea într-o condiție similară: în cădere, stăpânită tot de Marte, conjunctă cu Pluton și în termenul lui Jupiter. Poziționată pe via combusta, ”calea arsă”, ea aduce pericol, teamă, violență, accidente sau moartea persoanei (evenimente de natura imprevizibilă a lui Marte, Saturn sau Uranus); mai mult, ea aplică spre stăpânul casei a VIII-a, Jupiter, adică se îndreaptă spre moarte.
Urmărind calea planetelor, ni se dezvăluie parcusul Yleniei din acea zi fatidică și se elimină suspiciunea despre Masakela, răul făcut de acesta fiind doar de natură psihologică. Venus tocmai se desparte de Marte (plecând de la hotel) și se îndreaptă tot mai mult spre un pericol (combustia Soarelui) care o înghite, o face pierdută pentru totdeauna, doarece Venus va ramâne arsă până la finalul zodiei. Asocierea celor două semne în care se află semnificatorii Yleniei sunt sugestive pentru a confirma locul în care a sfârșit ea: pe de o parte, Venus în Capricorn indică un loc rece, tăios, de înălțime sau de adâncime (în funcție de perspectivă) iar Luna în Scorpion aduce cu sine simbolistica apei și a întunecimii. Elementul zodiilor, Pămant în combinație cu Apă, poate fi grăitor: pe fundul apei.
Tehnica profecției anuale aduce în plus confirmarea unui an deosebit de dificil, decisiv:
casa profecției activată e casa a XII-a în Capricorn, avându-l pe Saturn ca stăpân al Ascendentului profectat și al celui natal. Devine astfel planeta cu dublă semnificație: o reprezintă atât pe Ylenia cât și pe stăpânul anului profectat. Saturn e puternic aici pentru că se află în propria bucurie.
Ascendentul profectat în Capricorn, aflat în termenul lui Saturn, ajunge în casa a XII-a în conjuncție cu Nodul Nord, ambele stăpânite de Saturn.
Soarele și Mijlocul Cerului sunt profectate în casa a VIII-a, alături de o suită de planete în Scorpion: Luna, Soarele, Neptun și Jupiter, care o activează pe Venus Retrogradă. Dispozitorul stelliumului e Marte, alături Pluton, aflați ambii la putere, în domiciliu.
Marte profectat ajunge la Pluto. Marte într-o hartă diurnă este maleficul contra sectei iar suprapunerea este explozivă și periculoasă.
Pluton profectat este în opoziție cu Ascendentul din Vărsător.
La momentul dispariției, tranzitele prin semnul profectat și prin casa a XII-a vorbesc de la sine: șase planete în Capricorn ajung peste Ascendentul și Nodul Nord natale. Energia blocantă este imensă, cu accente de depresie adâncă.
În cursul cercetărilor mele, am rămas uimită de faptul că indiciile legate de starea psihică a Yleniei nu au fost îndeajuns luate în calcul pentru a înclina balanța în favoarea vreuneia dintre versiunile vehiculate. Din relatările părinților și ale angajațiilor hotelului, care au fost ultimele persoane care au interacționat concret cu Ylenia, se poate concluziona că tânăra se afla într-o stare mintală și emoțională precară. Și drogurile au avut un rol major în comportamentul ei iar discernământul îi era grav afectat.
Într-o emisiune televizată, Ylenia l-a citat pe Ghandi, sugestiv pentru direcția ulterioară a vieții ei: ”Atâta timp cât crezi că ești cineva, nu ai cum să cunoști cu adevărat umilința”. Poziționarea lui Saturn în Taur în casa natală a II-a activează această casă și arată tipul de experiențe necesar a fi trăite de nativ pentru a evolua: să dezvolte o relație echilibrată cu darurile care i s-au oferit în această viață, să le prețuiască și să le valorifice. Denumită în astrologia tradițională și Poarta lui Hades, casa a II-a este o casă de creștere, de speranță, un portal de revenire din infern și, implicit, o nevoie de creștere spirituală și materială. Saturn, însă, are o relație stresantă de opoziție cu cei doi benefici, Jupiter și Venus în Scorpion, din harta natală. Venus, dispozitoarea lui Saturn, se găsește la polul opus, în casa a VIII-a, portalul de intrare în infern. Am putea extinde simbolistica acestei axe, activate și în revoluția solară, la sănătatea mintală și emoțională a Yleniei? Intensitatea trăirilor, a gândurilor apăsătoare ale anului (Scorpion în casa a II-a, Luna grav afectată din casa a VIII-a, precum și energia saturniană masivă din profecție și din tranzite) au dus-o în abis, adâncime de unde nu a mai putut reveni, pierzând contactul cu propriile valori – mintea, sufletul – (casa a II-a) și, în cele din urmă, pierzându-se pe sine (casa a VIII-a) prin acte de auto-sabotare (casa a XII-a)?
Suflet generos dar vulnerabil, predispus la iluzii mărețe și naivitate, visând la o lume mai bună, fără granițe, fără posesiuni, în care toți trăiesc ca unul, Ylenia s-a expus capcanelor unei realități aspre și pline de pericole, rătăcind pentru totdeauna în călătoria ei.




















